woensdag 28 november 2012

Gelukt


Klaar, de nieuwe versie van het lichtkleed! Een cirkel met een doorsnede van 80 cm, gehaakt met textielgaren om 20 meter lichtslang. Bij de eerste poging was het middendeel nogal rommelig en daarom besloot ik ditmaal met een grotere cirkel te beginnen (goede suggestie, Liana!). Af en toe moest ik een toer uithalen om te zorgen dat het kleed vlak bleef. Al met al ben ik ditmaal erg tevreden over het resultaat. Nu nog een mooi hoekje in de woonkamer zoeken.

Het lijkt me overigens ook mooi om de lichtcirkel op een stevige houten plaat te bevestigen en het geheel aan de muur te hangen. Zo'n plaat zou dan geverfd kunnen worden, koperkleurig bijvoorbeeld, of zwart. En eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe het kleed eruit zou zien met zwart textielgaren of met jutekleurig touw ------. Voorlopig ga ik dat niet uitproberen, eerst de overbelaste ellebogen maar even rust gunnen.

5 opmerkingen:

  1. Wauw, fantastische! Ik had de oorspronkelijke foto ook gevonden op Pinterest, maar helaas liep de link dood. Gelukkig heb ik jouw weblog gevonden. Ik ga het zelf ook proberen, nog tips om te starten?
    Alvast bedankt!
    Gr Liza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liza, bedankt voor je leuke reactie. Ik ben er zelf aan begonnen uitsluitend op basis van die ene foto. Over de eerste, mislukte, poging kun je lezen op mijn blog. De tweede keer haakte ik eerst een rondje lossen en ben toen gestart met de slang in te haken (steeds 1 vaste, 1 losse). Gaandeweg meerderen op gevoel, zodat het geheel vlak blijft liggen. Naarmate de rondes groter worden, wordt het letterlijk zwaar werk. Succes, ik zou het leuk vinden om te horen hoe 't gaat!
      Groetjes, Anco

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anco,
    Wat een super idee is dit en het ziet er prachtig uit! Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent met het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is erg mooi geworden. Volgens mij genoeg inspiratie om er nog meer, andere creaties mee te maken.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...