maandag 5 november 2012

Mislukking


Prachtig, dit "lichtkleed". Ik kwam het ongeveer een half jaar geleden tegen op Pinterest en het idee ontstond om dat zelf ook eens te proberen. Het is immers niet anders dan het meehaken van een koord? Het wachten was op het moment dat de lichtslangen weer in de winkels zouden verschijnen. Vorige week vond ik er een, in een winkel waar langzaamaan de kerstartikelen worden uitgestald. Omdat het een proef was gebruikte ik niet al te dure dikke witte acryldraad en begon enthousiast. 't Bleek zwaar werk, letterlijk. Twintig meter opgerolde lichtslang, dat is niet bepaald handzaam materiaal. Naarmate de cirkel groeide werd het haken steeds moeilijker. Maar het lukte en het uiteindelijke resultaat was een lichtcirkel met een doorsnede van 64 cm.


In de drang om er aan te beginnen ben ik wel iets (cruciaals) vergeten: het testen van de lichtslang. En dat leverde na afloop op z'n zachtst gezegd wel wat frustraties op. Die stukjes zonder licht, daar zou nog wel iets aan te doen zijn; die 30 cm die veel heller oplicht is niet weg te werken.
Nu sta ik voor het dilemma om al of niet een nieuwe poging te doen. Met een vooraf gecontroleerde lichtslang en mooiere wol ---------.



3 opmerkingen:

  1. Zou er nog een maken met een geteste lichtslang. Als je overigens met een groter cirkel begint zou zelfs de kerstboom er in het midden in kunnen staan. Weet niet of dat mogelijk is maar dat lijkt me wel heel erg leuk. En aanhouder wint.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ai dat is wel echt jammer van je werk zeg. Ik zag het onlangs ook op Pinterest, lijkt zo geweldig! Heb je er inmiddels al voor gekozen om opnieuw te beginnen of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maaike,
      inmiddels heb ik het inderdaad al uitgehaald. Er liggen nu 3 grote bollen witte acrylwol en een kale lichtslang (die we misschien nog wel in de tuin zullen gebruiken, dan valt 't vast minder op dat-ie niet helemaal okee is). Ik ga 't in de komende weken opnieuw proberen. Moet vast lukken, nog voor de feestdagen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...