donderdag 2 april 2015

Eiwarmers


Hoewel ik ze in ieder geval niet tegelijk met de eikussentjes zou gebruiken, heb ik toch ook twee series eiwarmers gehaakt. Op Pinterest heb ik zelfs een bord met diverse varianten aangemaakt, en daarvan gebruikte ik deze en deze als inspiratiebronnen.


De bovenstaande exemplaren zijn gehaakt met de puff-steek en daarbij kunnen kleine restantjes garen ingezet worden. Vanwege gebrek aan een echte eierdop zette ik het ei voor de foto even in een espressobekertje en dat paste precies.


De puntmutsjes zijn gebaseerd op het gebreide voorbeeld. Ik haakte spiraalvormig, met uitsluitend vasten. In plaats van de haaknaald zoals gebruikelijk onder het garen door te halen, pakte ik het garen vanaf de bovenkant op. Dat gaat iets minder snel (want minder routineus) maar geeft wel een "strakker" resultaat.


Op het moment van het maken van de foto's was de laatste eiwarmer nog niet klaar; inmiddels is dit een setje van zes stuks geworden.

1 opmerking:

  1. De puntmutsjes vind ik zelf veel leuker dan de andere ei-warmers. Overigens begrijp ik niet echt het verschil tussen het garen er onder door halen of vanaf de bovenkant. Foto misschien? Nu nog eigen kippetjes voor de eieren. Echt een aanrader! Liana

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...