maandag 25 augustus 2014

Nieuwe voorraad

bon: www.someecards.com

Het bovenstaande is uiteraard gechargeerd, maar na het haken van de bloemendeken is mijn voorraad echt behoorlijk geslonken. Er resteren alleen nog (heel) wat mini-bolletjes katoenen garen, die altijd handig zijn voor kleine projectjes maar waarmee onmogelijk iets nieuws kan worden gehaakt.
Tijd dus voor aanvulling.


Omdat ik het liefst haak met een 100% katoenen garen en een haaknaald 3/3,5 deed ik wat digitaal voor-onderzoek en zette de gegevens van een aantal bekende merken op een rijtje. Opmerkelijk dat de looplengte per 50 gram nogal verschilt, terwijl wel de zelfde naalddikte wordt geadviseerd. Verder is er ook behoorlijk prijsverschil, wat naar ik aanneem toch wel met de kwaliteit te maken zal hebben.

Niet alle garens in het overzicht ken ik uit ervaring en ik wilde in ieder geval de DMC en de Scheepjeswol eerst zien en voelen. Daarom reed ik op een regenachtige middag naar Echtstudio in Alphen ad Rijn. Wat een leuke winkel is dat - je kunt er echt je hart ophalen!


Ik had een nog vaag plan om (weer) een deken te haken; de enige wens was dat er sowieso een kerrie-kleur in moest omdat onze bank de kleur heeft. Ik nam daarom een kussen van de bank mee en verder een plaatje met kleuren die me aanspraken (linksboven op de foto). Ik mocht lekker m'n gang gaan in de winkel en kreeg bovendien een kopje thee aangeboden. Toen uiteindelijk de keuze gemaakt was bleek er bijna twee uur verstreken!


Van zo'n mand vol nieuwe kleurige bolletjes katoen kan ik enorm genieten en er borrelen direct allerlei mogelijkheden op. Het bovenste mandje zit vol bolletjes DMC Natura voor de nieuwe deken, in de onderste mand een mengseltje van DMC Natura en Scheepjeswol Cotton 8. De kleuren zijn in het echt veel sprekender; het is slecht foto's maken op sombere dagen.
Inmiddels ben ik begonnen te haken met de DMC, een zachte katoenen draad in prachtige krijtachtige kleuren. De draad splijt een beetje maar met een niet al te puntige haaknaald 3,5 levert dat geen noemenswaardige problemen op. En hoewel het uiteindelijke resultaat natuurlijk nog niet beoordeeld kan worden ben ik vooralsnog erg enthousiast over dit garen.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk de kleurtjes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Van DMC natura heb ik zelf een omslagdoek gehaakt. De kerriekleur. Achteraf las ik dat ik zonder het te weten de southbay sjaal had gehaakt. Hij is wel chique. Geniet ervan.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo ik word altijd een beetje jaloers op zulke mooie aankopen ;-)) maar heel veel haakplezier met deze prachtige kleurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om nieuw garen te hebben, mooi assortiment heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...