dinsdag 12 november 2013

Kerstballen - tutorial


Nog acht stuks te gaan, dan zijn de 50 ballenbak-ballen die ik kocht allemaal voorzien van een gehaakt omhulsel! Uiteraard moeten ze daarna nog voorzien worden van een ophanglintje en eventueel een dopje of wat kralen. Ik heb echt zin om daar aan te beginnen, want het haken wordt wel wat eentonig en gaat bijna op een "productie-werk" lijken.

Ik heb inmiddels een tutorial gemaakt, die hieronder gepubliceerd wordt.
Enkele opmerkingen vooraf: ik haakte over het algemeen met restjes katoen en naald nr. 3, en daarop is het aantal rondes en meerderingen gebaseerd. Wanneer je een andere draaddikte en/of een dunnere of dikkere naald gebruikt, moet je waarschijnlijk het aantal rondes (en dus de meerderingen) aanpassen! Het haakwerk moet strak om de bal zitten. Ik raad je dan ook aan om tijdens het haken af en toe te testen of en hoe de bal erin past.
Verder is het handig om een steekmarkeerder te gebruiken. Er wordt spiraalsgewijs gehaakt en met de steekmarkeerder kun je het begin van een ronde in de gaten houden.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...