dinsdag 19 november 2013

Geen koude oren meer


Sinds mijn kinderjaren heb ik last van gevoelige oren en als gevolg daarvan loop ik in kou of bij een gure wind gemakkelijk een oorontsteking op. Behalve pijnlijk is dat ook van invloed op m´n gehoor en daarom probeer ik dat uiteraard zoveel mogelijk te voorkomen door bijvoorbeeld zo´n hoge colsjaal te dragen.


Laatst zag ik bij een textielsuper een bak vol fleece oorwarmers en dat is absoluut een praktische hulpmiddel bij mijn orenprobleem. Het zit best lekker en biedt bescherming, maar om nou te zeggen mooi? Mwah, niet echt. Omdat bovendien het fleece je haar zo statisch maakt, lag het voor de hand dat er een gehaakt hoesje omheen moest. Met wat restjes katoen van de colsjaal haakte ik vier cirkels en verbond die twee-aan-twee door een strook van halve stokjes. Vervolgens werden de binnen- en de buitenkant aan elkaar gehaakt. Daarbij liet ik wat ruimte open zodat de fleece oorwarmers er in gestopt konden worden en tenslotte sloot ik dit gat. Et voilĂ  - op de foto de transformatie.
Zo af en toe word ik wel eens moe van mezelf. Al met al ben ik nl. ongeveer 3 uur bezig geweest om oorwarmers van 99 eurocent op te leuken, hoewel dat aan de functie helemaal niets toevoegt. Ergens is dat toch een afwijking ------?

De cirkels met "stralen" van de buitenkant komen overigens uit het onderstaande boek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...