dinsdag 18 juni 2013

Ster

 
Toen ik deze sterren, gemaakt van 10 wybertjes of diamantvormen zag, vroeg ik me meteen af of het mogelijk zou zijn deze als één geheel te haken. En ja, dat lukt. 't Is wel wat gepruts omdat de draden steeds naar de andere kant van het werk gelegd worden en je goed in de gaten moet houden wanneer je de ster moet omdraaien tijdens het haken. Het in elkaar zetten is vervolgens wel wat simpeler, nl. alleen de buitenste punten aan elkaar naaien of haken. Omdat je de ster vult met fiberfill hoeven de draadeinden niet netjes afwerkt te worden, die stop je gewoon in de binnenkant.
Er is steeds maar een klein beetje katoen of wol nodig. Mooie manier dus om van restjes af te komen. Sterren passen naar mijn gevoel meer bij de wintermaanden en het lijkt me best leuk om rond de feestdagen een hele serie te maken.


2 opmerkingen:

  1. Tjonge, ik ben onder de indruk. Goed over nagedacht en het ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is so mooi, ek hou ook baie van die kleure wat jy gebruik het. Lekker blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...