woensdag 19 september 2012

Handmade presents: onderzetters


Er zijn gelegenheden waarbij het voor de hand ligt om met een fles (goede) wijn te verschijnen. Maar zelfs met zo'n standaardkado is het mogelijk om er toch nog iets meer, iets persoonlijkers van te maken. Voeg er een setje opgeleukte onderzetters bij. Je kunt daarvoor een setje basic bamboe exemplaren zoals deze gebruiken, maar ook kleine wand- of vloertegeltjes van de bouwmarkt. Ik gaf ze een subtiele gekleurde rand!


Materialen:
basic onderzetters, van hout, bamboe, kurk of steen
restje verf of flesje nagellak
stukjes vilt of viltdopjes (wanneer je tegeltjes gebruikt)


Verf de buitenrand in een kleur naar keuze, passend bij de ontvanger.
Afhankelijk van de kwaliteit verf of nagellak zul je wellicht meerdere lagen moeten aanbrengen voor een optimaal resultaat.
Als je tegeltjes gebruikt: lijm de viltstukjes aan de onderkant, ter voorkoming van krassen op een tafel.
Maak een stapeltje en bind daar een lint of stuk touw omheen. Zet de fles wijn er op en verpak het geheel in doorzichtig folie (of ander kadopapier uiteraard).

Voor dit voorbeeld gebruikte ik verschillende kleuren verf/nagellak; bij een weggeefsetje zou ik me beperken tot 1 kleur. Persoonlijk vind ik die met het zilveren randje het mooist, de combinatie bamboe en zilver is heel subtiel.

KLAAR!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...