maandag 22 april 2013

Nog eentje dan



Zelden verbruik je al het materiaal bij een project, tenzij je tevoren een duidelijk omschreven plan hebt en precies kunt berekenen hoeveel katoen of wol je nodig zult hebben. Na het maken van de twee kussenhoesjes in tunisch haakwerk bleven er dan ook opnieuw bolletjes over, in alle kleuren. Daarmee haakte ik een langwerpige kussenhoes van 40 bij 60 cm in de zgn. harlequin stitch. Hierbij gebruikte ik alsnog de lichtgele katoen, die ik wegliet bij de eerste twee hoezen.
Hoewel dat in het oorspronkelijke patroon niet zo wordt beschreven, heb ik deze hoes in het rond gehaakt. Dat ging lekker snel en omdat ik de draadeindjes meehaakte was ook de afwerking geen punt. De beide zijkanten haakte ik met vasten aan elkaar; het laatste stukje terwijl het kussen er al ingestopt was.
Nu resten er alleen nog een paar minibolletjes, en dat is altijd in te zetten om bloemetjes te haken of nieuwe steken te oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...