woensdag 20 februari 2013

Tunisch haken (2)


Met de nieuwe lange haaknaalden is inmiddels het eerste tunisch haakwerkje gemaakt. Ik moet het nog afwerken, dat wil zeggen: de draadeindjes afhechten en de zijnaden aan elkaar naaien. De twee rode pijlen zijn "ingehaakt" (raar woord, zo in deze context), zodat ik op een gegeven moment met 5 bolletjes wol bezig was. De achterkant, rechts onder op de foto, laat een zelfde beeld zien als wanneer het gebreid zou zijn. Het haakwerk is behoorlijk compact, terwijl ik toch naald 4,5 gebruikt heb waar 3,5 geadviseerd werd voor de gebruikte wol. Een volgende keer zal ik waarschijnlijk een nog iets dikkere naald nemen.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat het eigenlijk is -----. De "onthulling" volgt snel!

1 opmerking:

  1. Volgens mij een warmwaterkruikenzak. Tunisch haken is altijd compact. Daarom ook heerlijk voor een "buiten" vest.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...