maandag 31 december 2012

Twijfels


De zestien gehaakte blokken van 18 bij 18 cm lagen sinds afgelopen zomervakantie in een mand. Er was nog een halve bol over, te weinig om nog meer blokken te haken. Eigenlijk wist ik niet zo goed wat er nu verder mee te doen. Die twijfel kwam voort uit m'n wat dubbele gevoel over zulk gemeleerd (of multicoloured) garen. 't Ziet er fleurig uit, maar het resultaat is ook vaak wat rommelig en onvoorspelbaar, zelfs als je steeds met hetzelfde kleurdeel begint.
In een poging om schoon schip te maken met de onafgewerkte projecten heb ik de blokken aan elkaar gehaakt. Van een restje donkerblauwe sokkenwol maakte ik een rand van 3 toeren vasten en aan de hoeken naaide ik pompommetjes vast, gemaakt van de overgebleven halve bol van het gemeleerde garen.
Mijn doel is bereikt: het project is afgewerkt en nu een vierkant babydekentje geworden. Het plan is om het kado te geven aan een 16-jarig meisje, dat op het punt staat te bevallen en nog druk doende is om allerlei babyspullen te verzamelen.

Opmerkelijk is dat de tekst van dit berichtje al klaar stond (er moest alleen nog een foto genomen worden) toen ik dit las op het blog Happy-in-Red.  Hetzelfde dubbele gevoel, om dezelfde redenen, ongeveer op hetzelfde moment geuit. Toeval bestaat niet!

1 opmerking:

  1. Hahahaha, twee zielen.... ;-)
    Maar goed, geen meleerd garen meer voor ons in 2013!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...