zondag 21 oktober 2012

Experiment


Tijdens het haken van deze granny squares vroeg ik me af of het met dezelfde techniek ook mogelijk zou zijn om driehoeken in een groot vierkant te haken. Dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden en bovenstaand krukhoesje is het resultaat. Eigenlijk is dit dus "inhaken" en vergelijkbaar met "inbreien".


Eerste maakte ik een patroontekeningetje, waarbij ieder gekleurd blokje een cluster van drie stokjes is. De eerste drie toeren werden gewoon in het rond gehaakt, daarna startte ik met de toeren heen-en-terug te haken. Op een gegeven moment hingen er zes bolletjes wol aan het haakwerk! Na de 11e toer ging ik weer verder met rondjes haken, met de olijfkleurig wol
Helemaal tevreden over het resultaat ben ik nog niet, maar als eerste proef is het zeker geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...