maandag 19 december 2011

De mooiste dagen van het jaar


Op het worldwideweb zijn de meest fantastische zelfgemaakte kerstdecoraties te vinden. Van stof of papier, nostalgisch of modern, genaaid, gebreid, gehaakt. Met verwondering en (misschien?) enige afgunst kijk ik naar de meest stijlvolle woonkamers in kerstsfeer, en mooi gedekte tafels vol kaarsen en kerstgroen.
Langzaam maar heel zeker wordt iedereen richting de feestelijkste dagen van het jaar geduwd. Elke folder in de brievenbus biedt kerstdecoraties, kerstkado's, kerstrecepten, kerstbrood, kerstkleding en in de winkels is het drukdrukdruk.
In de loop der jaren gaat dit alles me steeds meer irriteren. En ik voel me nergens zo eenzaam als in de volle winkelcentra, waar bijna iedereen een opgejaagde indruk maakt. Wie beleeft nou eigenlijk plezier aan het kerstshoppen?
Natuurlijk staat in ons huis inmiddels ook de opgetuigde kerstboom, plannen we een kerstdiner en bedenken we wat we doen tijdens de jaarwisseling. Maar om eerlijk te zijn: ik kan niet wachten tot het 2 januari is ---.

3 opmerkingen:

  1. Hallo!

    Heb je van deze prachtige ster ook een uitleg?

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vera,
    je bedoelt waarschijnlijk een geschreven uitleg? Het getekende diagram is nl. al de helft van zo'n ster. Ik zal een dezer dagen proberen een beschrijving te maken, die heb ik nl. niet voorhanden.
    Groetjes, Anco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb hetzelfde gevoel over al die haast. Nergens tijd voor..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...