woensdag 16 november 2011

QR code


Er is geen ontkomen aan.
Jarenlang bewees de barcode goede diensten op o.a. artikelen in de supermarkt en identificatiekaartjes voor ziekenhuizen of biliotheken. Een scanner er langs halen en daar verschenen alle gegevens.
Sinds enige tijd is er nu de QR code. De eerste keren viel het me op in advertenties van makelaars maar inmiddels verschijnen de intrigerende vierkantjes overal. Smartphones hebben een QR scanner waarmee de code wordt "gelezen" en dan omgezet in tekst, een URL, een adres etcetc. Talloze mogelijkheden biedt dat, kennelijk.
Ik zag er echter vooral een krachtig grafisch patroon in en vraag me nog steeds af of er niet iets creatiefs mee te doen is. Een quilt met een verborgen boodschap misschien?

Bovenstaande QR code is die van het URL adres van dit weblog. Gemaakt via deze website. Ik heb geen smartphone, dus controleren kan ik het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...